Шоколадово суфле / Chocolate souffle


chocolate souffle_snowflakes
Моето азбучно кулинарно предизвикателство: Ш (49/52)

Ето, че дойде ред и на най-шоколадовата буква. :–) Нали не сте очаквали, че ще има нещо различно с буквата Ш? Шунка, шпек, шницел (бях се замислила за шницелите, между другото) – махнах с ръка на всичко солено и прегърнах идеята за този любим десерт, който много ме плашеше да приготвя вкъщи. Не е толкова страшно все пак! Особено ако като мен си спестите момента да го извадите от формичката (хитра съм, нали?). Това е положението. Тази година толкова. И без това я чакам с нетърпение да си замине, заедно с всички несполуки и неприятни изненади, които ни сервира. Надявам се 2013 година да е по-благодатна и благосклонна към всички нас – без заплахи за края на света и прочие измишльотини. ;–) А току-виж съм се престрашила и да го позиционирам това шоколадово суфле в чинийка, както си му е редът.

Днешната рецепта ми допадна с намаленото количество на яйца и захар, както и възможността да се замразява във фризера! Така по всяко време може да имате готово суфле на 10 минути разстояние от вас. Толкова е необходимо за изпичането му (намиг). Рецептата е от блога Вкусно с Йоли. Ами много е вкусно наистина! 🙂

SONY DSC

Продукти

за 8 броя форми или 6 по-големи купички

200 г натурален шоколад
200 г масло
140 г захар
40 г брашно
4 яйца
2-3 капки екстракт от ванилия

Шоколадово суфле / Chocolate souffle

Приготвяне

На водна баня се разтопяват шоколада, маслото и захарта и после сместа се оставя да изстине на стайна темпратура.

Яйцата се разбиват леко с вилица или тел и се прибавят  към изстиналата шоколадова смес. Накрая се слагат ванилията и брашното.

Купички за крем карамел (може и за еднократна употреба) се намасляват и посипват с брашно. Ако купичките са по-дълбоки, при поднасяне десертът ще бъде по-ефектен.

Пълнят се с с шоколадовото тесто и се слагат във фризера поне за 1 час преди печене. Също така може да ги замразите за по-дълъг период и при нужда да се ползват.

При мен излязоха 6 броя, от които 4 чакат своя ред да ни направят щастливи. Десертът за Нова Година е осигурен поне (намиг).

Пекат се  в предварително загрята фурна на 220 градуса само за 10-12 минути.

Много е важно да се спазят точно температурата и минутите при печенето. Целта е бързо да се получи твърда обвивка, а вътрешността да остане течна.

Поднася се със сладолед и плодове.

Аз не рискувах да го извадя и сложа в чиния както е редно, защото прецених, че в купичката е достатъчно ефектно. Или поне това беше оправданието ми пред самата себе си. Истината е, че се притеснявах да не стане на каша. Следващият път ще съм по-смела. :–)

chocolate souffle_collage

4 thoughts on “Шоколадово суфле / Chocolate souffle

  1. Pingback: Направи си сам…Коледа! « DiDi-licious

  2. Pingback: Драмата на домакинята – новогодишната вечер « DiDi-licious

  3. Честита Нова година, Диди!!! Нека 2013 влезе в домовете ни със здраве, радост и любов! Нека я посрещнем с усмивка, да я изживеем с любов и да я изпратим с успехи! За много години!

Вашият коментар