Момиченце от фондан и бързи „направи си сам“ указания

Тази фигурка направих за много важно събитие днес – Първия Рожден Ден на нашата приятелка Тифани, с която излизаме на разходки и играем (като под игра имам предвид дърпане на една и съща играчка) почти всеки ден. Тифани и нейната майка Джуан са ни съседки и представете си съвпадението – малката китайска принцеса е родена два дни преди моята малка сладка лейди! Все още не мога да повярвам на тази случайност. А нашето ONEderful Birthday Party е на 30-ти април и после ще разказвам и показвам защо не съм спала няколко нощи подред. 🙂

И така… виждате ли прилика? Откривате ли китайски черти в моето творение? Фигурката е направена изцяло от фондан и е готова за консумация, ако случайно решат да я хапнат. Мен лично сърце не ми дава да я гризна. Надявам се да украси тортата им в техния специален ден, а след това да продължава да ги радва от някой рафт на стената.

За да оцелее предаването в ръцете на рожденичката или поне на майка й, не бях решила до последния момент как да я опаковам. Обмислях да направя специална кутия от картон, но плановете се объркаха в мига, в който Джуан ми звънна по телефона и трябваше да се видим след 20 минути. Да, 20 минути!!! Бях в шок! Започнах да отварям шкафовете наред и ето го решението – прозрачна кофичка от кисело мляко. 🙂 Понякога не е лошо човек да събира уж ненужни вещи – винаги идва и техният момент на слава!

Грабнах кутията с всякакви джунджурии за украси и започнах процес на разкрасяване на кофичката. Фигурката вече беше вътре и кротко чакаше своя нов дом да стане поне малко по-красив. Малко двойно залепващо тиксо на върха, две розови ленти и една джуфка от памучна панделка и готово. Не, не напълно готово – виждат се някакви цифри на дъното, т.е. върха на опаковката. Малко лепило с брокат? Да, да, сега вече е готово. Хайде още малко брокатено лепило и на основата. Привет, малка кукла Тифани!

Знам, че фигурата ми не е перфектна, но я съградих почти цялата два пъти и нямах време и нерви да изпипвам детайлите. Нали ви казах, че са с два дни разлика – паралелно трябваше да се боря и с нашата торта и украсата за нея. А пък и свещта ми направи номер и в последния момент трябваше да я залепям пак. Затова и е малко накриво. Но най-доволна съм от полата, защото си е лично моя идея, т.е. не съм я взаимствала от някъде. Може и някой да е правил такава, не претендирам за уникалност, но пък аз не съм видяла. Защото нямах време да разглеждам. 🙂

Ето и в бързи стъпки как става полата. Нищо сложно, но пък е много ефектна, нежна и красива. Може да използвате уредите за моделиране или всичко от бита, което ще ви помогне. Аз лично използвах клечка за зъби и дори химикалка, когато нямах под ръка инструментите.

Снимките ги правих след 2 часа сутринта, така че бъдете снизходителни за качеството и на снимките, и на крайния продукт.

1. Необходимите материали са фондан, кръгла формичка с къдрави краища, клечка за зъби, показания инструмент с десния край или химикалка, която да наподобява тази форма.

2. Разточвате фондана и изрязвате кръгчето, използвайки къдравата страна. Ако е леко лепкав фондан, изчакайте да поизсъхне малко на въздух, иначе няма да станат хубави къдриците.

3. С инструмента започвате да правите къдрички, като леко притискате и издърпвате. Линк към видео инструкциите има тук.

4. С клечката за зъби или показания инструмент, или дръжката на химикалка (лично на мен последното ми беше най-удобно) правите леки черти върху полата, които се събират в центъра, имитирайки гънките на полата.

5. Тук батерията на фотоапарата ми умря, а както споменах беше след 2 часа сутринта и нямах енергия да чакам да се зареди, за да снимам. Стъпка 5 е да сложите полата на подходяща основа, да нагласите малко краищата и да оставите да съхне. Аз лично за фигурката сложих огромно топче от фондан, за да може да залепне добре към полата, а после и към тортата.

Готово! Надявам се да съм била полезна с моите творения 🙂

Вашата кукло-скулптурка,

Диди

13 thoughts on “Момиченце от фондан и бързи „направи си сам“ указания

  1. Диди, приказна кукличка! Много ми харесват азиатските черти на лицето 🙂 Сигурна съм, че Тифани много се е зарадвала 🙂

  2. Незнам с време или без време, но малката китайка е прекрасна;)
    Честит празник на нея и на твоята принцеса, която вече сигурно съшо е изживяла своят незабравим празник.
    Надявам се накой ден и аз да мога да направя такава сладка захарна кукличка за някоя от моите куклички!

    • Благодаря ти, Мъхче! Зарадвай принцесите си, ще са много щастливи! Можеш да потренираш с пластилин (не че съм се възползвала от съвета си) и когато си готова да купиш или направил фондан 🙂 Успех!

  3. Диди, аз много не разбрах кога точно е рождения ден на твоята принцеса, щото нещо още ми се спи. Въпреки това да кажа – да ти е жива и здрава, да те радва, да не те ядосва много (щото без хич не може, пък и не трябва), но най-вече да расте едно будно и щастливо дете!

    А куклата е прекрасна и изобщо на пръв поглед не разбрах, че това е кофичка, чак като прочетох схванах! Браво, много добра работа!

    • Джулия, благодаря ти! РД е утре, 30-ти април (редактирах си текста) и приготовленията са под пълна пара. Не съм спала нормално от няколко нощи (снощи, т.е. днес си легнах в 4.40!), защото това е единственото ми свободно време, а от сън спомени няма 🙂
      Поздрави

  4. Pingback: Първата торта за първия рожден ден « DiDi-licious

  5. Pingback: Лесен детски снежен глобус « DiDi-licious

  6. Pingback: Лесен детски снежен глобус « Всичко за детето

  7. Pingback: Първата торта за първия рожден ден « DiDi-licious

Вашият коментар