Шал, изплетен на… пръсти

Шал, изплетен на... пръсти

Да, не сте прочели грешно. Пръсти. Като в ‘пръстите на ръката’. След като дълго време обмислях кой точно размер куки да си купя и да освежа познанията си по шалоплетенене от преди 10-15-20 години (о, колко съм остаряла!), изпаднах в тотален „цайтнот“ около коледните подаръци и тогава открих топлата вода – плетенето на пръсти. Чудесна работа ми свърши това видео, но разбира се с някои промени от моя страна.

За по-плътен шал използвах 5 прежди в едно. Тъй като шалът беше предназначен за малката лейди Мария, го направих шарен, в нежни пастелни тонове с леко загатнат блестящ ефект. Моите прежди бяха в жълто, синьо, розово, бяло и бяло с лъскава нишка. Аз лично съм много доволна от крайния резултат. И въпреки че няма кой знае каква широчина самият шал, дължината компенсира всичко. 😉 Спокойно се увива 2-3 пъти около вратлето й и помпоните закачливо се спускат отпред.

Шал, изплетен на... пръсти - 2

Първоначалната ми идея за шал изцяло от помпони също я осъществих, но стана доста обемен и труден за „мятане“ около врата на едно шавливо почти 2-годишно момиченце. Май ще си го ползвам аз. Този вариант ме устройва напълно. 🙂

Решила съм да пробвам да „произведа“ и други артикули. Ако си нямате работа и вие, грабвайте преждата и … пръстите и плетете смело!

P.S. (I love you. Машинално ми идва това допълнение към P.S., благодарение на онзи готин и разчувстващ филм) Забравих да допълня, че това занимание изобщо не отнема нито много прежда, нито много време. Разбира се, всичко зависи и от дължината на шала. Аз го изплетох за около час, гледайки филм. 😉 Ако случайно ви се наложи да прекъснете плетенето, всякакви подръчни материали ще заместят пръстчетата ви – моливи, химикалки, дръжките на вилици и лъжици и т.н.

10 thoughts on “Шал, изплетен на… пръсти

  1. Ооо, много е хубав! Искам и аз да изплета такъв на моето момиче, обаче май няма да ми се получи плетен на пръстите на двете ми леви ръце :))) Ех, ще си остана с гледането и възхищаването :))) Хубав ден!

    • Милена, никак не е сложно за моите две леви, значи и за твоите няма да е 😉 Пробвай смело, видеото е достатъчно, за да го направиш перфектен от първия път. Но ако се налага, винаги можеш да го разплетеш. Пък и отнема не повече от час целият процес 😉

  2. Pingback: Направи си сам…Коледа! | DiDi-licious

    • Не съм пробвала да правя друго, но знам, че няколко такива шала, например в различни цветове, могат да се пришият заедно и да имате един чудесен широк шал „дъга“ 🙂

Вашият коментар