Драмата на домакинята – новогодишната вечер

Ето, че дойде и онази най-важна вечер от годината, когато по живо и здраво я изпращаме и й желаем да не се връща повече. Аз със сигурност ще съм далеч по-спокойно да я пратя надалеч. Не беше добра година определено. Все изненади и все неприятни. Разбира се, имаше и много хубави моменти, но като цяло в главата ми изскачат едни неприлични определения за 2012-та година. Дано другата е по-милостива към нас, визирайки моето семейство. Но ако и вие сте анти-фенове на тази година, сте включени в пожеланията за следващата. Равносметки нямам време да правя, а обещанията за следващата още не са се избистрили в главата ми. Затова ще разчитам, че новата година ще ги ошлайфа, полира и кристализира, затова ще ги споделя чааааак догодина.

Досега много лежерно и спокойно приемах приближаването на датата 31-ви. Досега. До този следобед. И изведнъж домакинстката ми съвест се обади и започна да досажда „Ама как така още не си решила какво ще има на масата в новогодишната нощ?! Запрятай ръкави и почвай. Направи си списък, че като те гледам колко си разсеяна, ще сервираш само туршия и баница накрая.“ Мдааа, права е тази моя будна съвест. Ама защо се събужда в последния момент, пък и е с претенции да измисли нещо страаашно – ново и интересно. Явно няма да я бъде тази, няма време за ровене в интернет рецептите, затова минаваме на вариант „Нова година като всеки ден“. Ще приготвя неща, които вече съм правила и ни харесват. Ето ги моите невероятни, прекрасни и много вкусни предложения. Всичко, оцветено в червено, ще ви заведе до желаната рецепта. 🙂

Новогодишно менюОсвен пресните салати и любимата салата с кус-кус и кисели краставички, ще приготвя въздушната салата. Защото е супер готина и защото ще стигне за няколко дни напред. Все пак и аз имам нужда от почивка, а не вечно чудене и маене какво ще се яде сега или веднага. Ако все пак искате алтернатива, салатата с риба тон е прекрасна също.

За предястие или гарнитура към основното препоръчвам с две ръце рулцата от тиквички със сладък дресинг. Прекрасно допълнение са към свинските пържоли, приготвени в сладко-кисел сос. Много са любими вкъщи и сигурно пак ще заложа на тях. Тук може да се добави за разнообразие и пилето с портокал. Все пак сме в сезона на цитрусите. И както сме на сладко-кисела вълна, мисля, че едни глазирани моркови никак няма да са излишни. Разбира се, към всичко това ще има бонус печени картофки, гъбки, туршии, лютеници и мезета.

А десертът е ясен. Нали ви подсказах, че фризерът е зареден с няколко порции шоколадово суфле. Какво по-хубаво от това! Плюс многобройните кукита, меденки и сладки, останали от Коледа, мисля, че ще си подсладим живота за 365 дни напред. О, забравих тиквеника и баницата! Започвам да си мисля, че тази кулинарна програма ще дойде малко в повече на двама човека и едно малко момиченце.

Но най-важното е, че всичко ще стигне за една седмица и мама ще почива активно. Или поне ми се иска да е истина последното изречение. Ето, че сега ми хрумна едно обещание за следващата Нова Година – да не започва да приготвям всичко в последния момент! Защото паниката вече ме е обзела, а тя не е най-добрият помощник на домакинята. Направо завиждам благородно на всички, които ще си сложат роклите и обувките с висок ток, ще отидат в ресторанта и ще се забавляват. Няма да се сблъскат с тези драми относно трапезата, както и с купищата чинии, тенджери и тигани, които съпътстват изпращането на едната и посрещането на другата година.

Хайде останете със здраве и пълни коремчета и ще се видим скоро пак. Тази година или другата, още не мога да преценя. 🙂

4 thoughts on “Драмата на домакинята – новогодишната вечер

  1. Ех, Диди :-)))
    Рокля и токчета можеш и вкъщи да облечеш, щом това ще те накара да се чувстваш по-добре.
    Аз като един практичен човек списъка го направих още преди Коледа, всичко е напазарувано, но не е помпозно… все неща бързи, които обичаме по принцип. Щото и аз искам да ми е празнично, а не да вися над печката – мятам разни неща в гювеча с гъби да си се готви само, правя 2 салати – едната по желание на сина ми, едната по желение на мъжа ми, разни разядки под формата на ядки, питиета, усмивки и добро настроение. Всяка нова година приготвям толкова много неща, че въобще не стигаме до основното ядене, та от 3 години насам празнуваме практично – леко, вкусно и бързо за приготвяне 🙂

    Весело посрещане на новата година ти пожелавам, на семейството ти да му предстои най-страхотната година!

    • Ще сложа рокля и токчета и още как! Гри и прическа задължително, за да съм красива за Новата Година, а тя да е благосклонна към мен 🙂 Весело посрещане на празника!

  2. Диди, много хубаво си се приготвила с оригинални и вкусни рецепти. Ние тази година решихме да празнуваме на ресторант: ще видим дали ще ни хареса менюто. 🙂 Весело посрещане на Новата година – да е здрава, щастлива и успешна за теб и твоето семейство!

Вашият коментар

