Коледни картички първа реколта ;-)

Коледна работилничка за картички

Тази година ентусиазмът ми за ръчно направена Коледа здраво ме натиска да творя. Особено в тъмната част на денонощието. И нямам предвид 4-5 часа следобед, защото то и тогава е тъмно вече. 😉 Моята муза явно е нощна птица, защото винаги каца на рамото ми, тъкмо когато реша да си лягам. Ей така по път към леглото, една вечер се спрях, извадих двата кашона с мои си съкровища, помощници в творенето, и се започна. Резултатът беше две картички с абсолютно подръчни материали. Далеч съм от чудесните резултати на истинските картичко-майсторки, но пък и моите не са лоши. Добре, че си ги хваля поне аз, че да им поддържам самочувствието на картичките. Следващите дни направих още две и така четирите си правят компания на рафта, заедно с лесния детски глобус и куп други неща.

Нормално е след нескопосания календар с Дядо Коледа и кривогледата ми зебра-играчка от чорапи с две различни копчета за очи, да дойде ред и на тези картички, нали?

Първата е наистина първата! Поседях малко, порових се из хилядите хартии и глупости, които нон стоп мъкна вкъщи без ясната представа за какво ще ми послужат и внезапно се роди идеята. Използвах цветовете на Коледа – зелено, червено и бяло.

SONY DSC

Симпатичните цветя са импровизирани коледни звезди, направени от… познахте ли какво? Хартиени формички за мъфини. 😉 Обичам тези формички! Толкова са практични и ефектни като цветя. За център използвах едни „копчета“, които бях купила още миналата година и отворих чак тази. Ето, че винаги им идва времето на нещата, които се купуват импулсно.SONY DSC

След като сложих червения фон на точки и наместих цветята, изпаднах в дупка. Гледах другата половина и се почесвах. Ами сега?! Какво да сложа там? Нямам никакви надписи или щампи или каквото и да изпозват нормалните хора, правещи картички. И се сетих за едни конфети, които бях купила преди време. Пак импулсна покупка. Те се продават, за да се разхвърлят на коледната маса примерно.SONY DSC

В един комплект има 6-7 различни вида и какво да видят моите очи – надписи Merry Christmas! Чудесно! Два в зелено и един в златисто, моля! Така приключих първата си картичка ever! Да ми е честита!

Следва картичка номер 2. Покрай конфетите открих и едни детски стикери, които чудесно се връзваха с лъскавите конфети. Бях ги купила, за да творим заедно с малката Мери. Но като визуализирах в съзнанието си какво точно мога да направя с тях и отпадна идеята да й ги давам. Нахална майка, какво да се прави. Все пак й купих други, не си мислете лошо за мен. Доказателството е налепено по детския глобус. 😉

А аз спретнах един друг глобус с двама снежковци. Той е направен от хартиена дантела. Онази, която се ползва при поднасяне на сладкиши. Чудесен глобус стана от нея!

SONY DSC
А после заваля и сняг от лъскави снежинки. Отново конфети. Някои от тях се почувстваха по-специални, тъй като успяха да влязат в глобуса и имаха претенции за външния си вид. Така че ги разкрасих със скъпоценни камъни. Изкуствени, разбира се, ама вие не им казвайте.

IMG_3752

Най-големият плюс е, че картичката улавя перфектно светлината и е много, много симпатична
SONY DSC

Най-големият плюс е, че картичката улавя перфектно светлината и много, много симпатично блести! Ако не успява с красота, то поне заслепява буквално с отражението на светлината. Много ми е мила тази картичка. Също като предишната, защото идеите са напълно мои импровизации. Необремененият ми мозък не беше разглеждал варианти за правене на картички преди това.

SONY DSC

Но на следващия ден като разгледах малко из необятното интернет пространство, си харесах много този дизайн с висящите 3D точки! Гениално! Аз очевидно вече бях загряла с лъскавините и веднага реших, че топките ще са лъскави, а основата ще е неутрална. Основата всъщност е… опаковъчна хартия за колети. Импровизираната ми ваза в бекграунда също е разкрасен с нея буркан от кафе. Тук правя рекламна пауза, защото се присетих и за другите си декорации с буркан
SONY DSC

Висящите панделки са… канап за опаковане на колети. Мда, цял набор за колети имам, не че съм изпращала някога през живота си. Просто явно ги имам, за да влязат в употреба за правене на картички някой ден. Екстрасенските ми способности пак са надделяли в магазина. ;–)SONY DSC

Самите топки са от металик хартия. Пак от миналата година, когато също бях ентусиазирана да правя от нищо нещо, но само накупих нещо и стана нищо. Всяка топка се прави от 5 изрязани кръгчета, прегънати на половина и залепени едно за друго. Червените малки конфети също влязоха в употреба. Както и червена обикновена химикалка за надписа Merry Christmas. Тогава ме хванаха лудите да „тренирам“ различни интересни почерци, но ставаха кой от кой по-„красив“ (часът беше ранен, т.е. след полунощ) и накрая едно простичко написано послание украси картичката. SONY DSC

За финал оставих тази картичка само с една снимка, защото е много симпатична, но никак фотогенична. Прекрасно, наистина много красиво отразява светлината и се оформя елхата, но просто не успях да уловя феномена. Направена е от канап за колети, брокатено лепило и една звездичка-конфета. Сложих зелен фон от съвсем обикновен светен лист с леки брокатени частици, за да изпъкне елхичката. Лепила съм ред по ред, за да не се размазва лепило (използвах сухо) по картичката и после сложих броката.

SONY DSC

Ами това е от първата реколта картички. Така се запалих и изкупих магазина за различни материали, но все още не съм седнала да направя нито една с новите екстри. Идеи много в главата, но време за работа с ръцете никакво на този етап. Но трябва скоро да направя няколко, които да изпратя за най-близките, че времето напредва. Естествено, ще ги покажа, чак след като си ги получат, защото нищо чудно да надничат тук и дори в момента да четат това. ;–)

Дано да съм заразила поне един човек с идеята „Направи си сам… Коледа!“.

15 thoughts on “Коледни картички първа реколта ;-)

  1. Pingback: Направи си сам…Коледа! « DiDi-licious

  2. Здравей Диди,
    Аз се сетих малко късно за направата на коледни картички, но не съм изгубила надежда.
    Би ли ми казала какво ползваш за основа? Някакви специални „основи за картички“ ли си купуваш или с обикновен картон?
    Поздрави,
    MariyaFromMars

    • Привет, Мария! Използвала съм и двете 🙂 Проблемът с огъването на обикновен картонен лист е в гънките, които допълнително се получават, ако не се подготви добре сгъвката. Успех ти желая и нека да де получат най-добрите коледни картички 🙂

Вашият коментар

