Една питка на име Хачапури/ Khachapuri

IMG_3836Моето азбучно кулинарно предизвикателство: Х (45/52) 

Не знам какъв ми е проблемът с тестените изделия. Дори бях замислила отделен пост само с такива тип опит-грешка, но ще го оставя за догодина, че сега предстои още един провал около Коледа, сигурна съм! Ха-ха! Просто е борба голяма. Винаги нещо куца. И аз, разбира се, обвинявам рецептата. Че кой друг. И сега се чудя… да ви я запиша ли или не. Тази рецепта е от грузинската кухня, но я намерих в български кулинарен сайт, може би това ми е проблемът. Аз ще ви я пусна в оригиналния й вариант, ама вие си решавате дали да рискувате (намиг). Моето тесто стана лепкаво и добавях още брашно. Може пък на вас да ви се получи.  Не че моята не се изяде още топла, едвам я снимах и пак нямам разрез да покажа…

Може би като подхождам с несигурност и припряност, тестото усеща емоциите ми, попива ги и после се вкисва, ама не буквално. Следващият път с усмивка и песен ще замеся една питка и като буууухнеее тази ми ти красавица, като се изпече брилянтно, като се размирише вкуснооооо… Ах, мечти… :–)

IMG_3840

Продукти

1/2 кг брашно

150 г сирене, настъргано на дребно

150 г кашкавал, настърган на дребно

2 яйца

1/2 пакетче суха мая

1/2 кисело мляко, стайна температура

1 ч.ч. прясно мляко, стайна температура

1 ч.л. сол

1 ч.л. захар

масло

Приготвяне

В голяма купа се слага брашното, маята, солта захарта, млеката и едното яйце. Омесва се тесто и се оставя да втаса 2-3 пъти.

Междувременно се приготвя плънката от другото яйце, сиренето и кашкавала.

Тестото се разделя според тавата (аз пекох на два пъти в тава за пици) и се разточва на кръг с дебелина 1 см.

Слага се плънката обилно. Сега краищата на тестото се събират в центъра, стискат се, за да слепнат и да затворят плънката.

След това питката се разточва внимателно, за да не се спука до размера на тавата. Аз, разбира се, не успях с кръга.😀 Затова формата е импровизирана.

Пече се в предварително загрята фурна на 180 градуса до зачервяване.

След изпичане се вади и се намазва с масло и се завива с фолио. Сервира се горещо.

Дано да имате късмет с хачапури или имате друга рецепта, моля споделете! Искам да дам втори шанс на себе си да направя питката както трябва. :–)

IMG_3841

2 thoughts on “Една питка на име Хачапури/ Khachapuri

  1. Ами искам да ти кажа, че не знам какъв и е дефекта, но за мен с тази форма е два пъти по ефектна, и два пъти по-голямо е желанието ми да я опитам. Ама понеже съм много скарана с тестото, все отлагам подобни опити. Особено след тазгодишните ми „козунаци“;)

    Хубава вечер!

Вашият коментар

