Бисквитена торта с ананас / Biscuit Cake with Pineapple

20121023-155613.jpg

Моето азбучно кулинарно предизвикателство: С (29/52)

Юхууу! Вече съм на буква Т! След цяла седмица опити да наваксам с буква С, сега офанзивата продължава с буква Т. Намислила съм да ви засипя с няколко торти, още много тиква (Омръзна ли ви? А питате ли съпруга ми?), малко от Т-ова и онова и още тиква. Шегувам се! Другите неща ще ги пазя в тайна засега.🙂 Но ще са вкусни, надявам се. От сега обаче изпадам в ужас за най-страшните букви от азбуката и се чудя дали ще мога да намеря симпатични рецепти с Ю например?! Моля помагайте! И не само за Ю, ами и за всички букви след Т. Ще съм много благодарна, ако ме засипете с предложения!
А сега готови ли сте за днешната рецепта? Стар-Т!
20121023-155431.jpg

Тъй като напоследък съм хванала екзотичната вълна, след Сьомгата по хавайски остава да ви предложа и хавайска бисквитена торта за десерт.🙂 Представям ви любимата си бърза бисквитена торта в нов вариант – с парченца ананас!

Рецептата е до болка позната от Бисквитена торта с ром и стафиди и Бисквитена торта със сладко от ягоди.
Разбира се опциите за орехи, стафиди и ром са желателни, но спокойно можете да минете и без тях за сметка на ананаса. Използвала съм към половин консерва ананас на парченца и беше предостатъчно това количество. Постарайте се да го изцедите добре от сока, за да не ви се втечни крема на тортата след това.
Иначе няма нищо съществено като указания. правите си класическата рецепта и накрая добавяте ананаса. изсипвате в тавичка с махащ се ринг и сте готови. Ако ползвате други купи, тенджери, тигани (що пък не!), не забравяйте да сложите свежо фолио, за да може по-лесно да измъкнете тортата после.

Ами това е. Само един-два часа ви делят от тази сладост.
Наслаждавайте се!

20121023-155811.jpg

4 thoughts on “Бисквитена торта с ананас / Biscuit Cake with Pineapple

  1. Здравей, Диди!
    Следя блога ти, откакто прочетох за теб във „Всичко за семейството“ – любимия ми вестник. С ведрото си настроение, с позитивните си мисли и със закачливата си усмивка много ме зареждаш и винаги правиш деня ми по-хубав! Благодаря ти!
    И, честно казано, липсваше ми много, когато беше във заслужена ваканция тук, в България. Между другото, аз също съм от Варна, този най-красив български град.
    Бисквитените ти торти са чудни, бързи и лесни. Аз съм по-голяма от теб, но за пореден път се убеждавам, че човек винаги има какво да научи от младите. Дори с Интернет не мога все още да се справям добре, но децата ми помагат.
    Днес имам малко по-свободно време и реших да ти помогна с рецептите за кулинарното ти приключение. Останаха ти от У до Я, нали? Естествено, доверих се на Гугъл, защото само от него разбирам.
    И така, започвам:
    У – умали /това е пудинг от стар хляб/, усуканица /нещо като хляб с плънка от лук, гъби и др./, унгарска баница /много интересна рецепта – с плънка от извара и стафиди/.
    Ф – фалафели /нахутени кюфтенца/, фиадоне /италиански сладкиш с рикота/, фокача /италиански тънък хляб с маслини и др./,фрикадели /нещо като картофени кюфтета с кайма/, фритата /голям омлет с плънка по желание/, флан /подобен е на крем карамела/, флорентини /десерт с ядки и мед/, фондю /може да се приготви и солено, и сладко/, фъч /мноооооого шоколадов сладкиш/. Ако искаш, можеш да приготвиш и прочутата френска лучена супа, или френски кроасани, или пък едно обикновено българско фрикасе.
    Х – хумус /арабска паста от нахут и сусамов тахан/, хачапури /грузински хляб/, хайвер /рибен, зеленчуков, от стар хляб и др./, всички видове хляб и всички видове парти-хапки /разнообразието е голямо/.
    Ц – тортиля /това е тънка испанска царевична питка, като нашите пърленки/, цветни млечни кюфтенца /овалват се в сусам, зелени подправки и червена чушка и се подреждат в чинията като българското знаме/, целувки / белтъци и пудра захар, мммммммм/. Ако имаш царска туршия в килера, можеш да сложиш една снимка и да напишеш рецептата, по която си я приготвила. А ако си много гладна, а нямаш топла манджичка, винаги можеш да си спретнеш една циганска баница – взимаш си една филийка хляб, поръсваш я с олио, сол и червен пипер и я хапваш, да ти е сладко.
    Ч – веднага се сещам за чушки – чушка бюрек, печени чушки с доматен сос, всякакви пълнени чушки… и за чорби – и постни, и месни, много са… и за чомлек кебапа – със заешко месо и арпаджик… и за туршията от кисел чесън… Но по-нестандартни са чили кон карне /мексиканско люто ястие/, чуррос /нещо като толумбичките/, чабата /италиански хляб/. Има и много интересни рецепти за черешов пай и за чийзкейк.
    Ш – виенски шницел /класика в жанра/, шекерпаре / турски сиропиран десерт/, шу ала крем /френски еклери/, шьохрети /десерт с ядки и бутер тесто/, шарлота /плодова желирана торта/, всичко възможно със шоколад – пайове, кексове, торти, суфлета… И всичко най-българско – например една гореща и люта шкембе чорба, или една голяма шопска салата, посипана с много сирене, или един пълнен с лук и орехи никулденски шаран.
    Щ – тук открих само две ястия – щрудел /може да се приготви и с тесто, и с готови кори, и с всякакви видове плънка/, и щолен /прочутия немски коледен хляб с много ядки и сушени плодове/.
    Ю – тук е още по-трагично – единственият продукт, за който се сетих, е юфка, но пък може много да се импровизира – сладки баници, солени баници, гарнитури, закуски… А с кафемелачка може да се направи дори галета.
    Я – тази буква според мен е за три неща – ягоди, ябълки и яйца. Започвам с ягодите – кремчета, чийзкейкове, фрешове, торти… ябълките – плодови пити, кексове /има един страхотен сладкиш с грис/, печени ябълки с различни видове плънка, ох, доядоха ми се…яйцата – тук какво да кажа – омлети, фаршировани /пълнени/ яйца, яйчена салата, пържени яйца – на очи или бъркани, яйца по панагюрски… Ако това не стига, винаги можеш да приготвиш една обикновена, но много вкусна яхнийка, нали?
    Това успях да открия /и в Интернет, и в себе си/, за да те улесня в кулинарното ти предизвикателство. Давай смело напред!
    Дано да не се отегчиш от дългия ми пост, просто искам да ти помогна и да те улесня в избора ти на следващо ястие. Ще чакам с нетърпение кулинарните ти шедьоври, пожелавам ти успех!

    • Здравей, Лада!
      Думи нямам да опиша как усмихна деня ми с твоя коментар! Колкото по-дълъг ставаше, толкова по-голяма растеше усмивката ми🙂 Ужасно много ти благодаря за милите думи, за това, че се отбиваш в моето виртуално местенце и че намираш нещо приятно и вкусно, надявам се. А пък предложенията ти за рецепти са толкова изчерпателни, направо съм трогната! Успяла си да улучиш някои от фаворитите ми, които са в списъка вече! А останалите ще ми дадат още идеи, тъй като бройката до 52 е леко страшна🙂
      Ще ми е много драго и занапред да се включваш и да споделяш мнения и опит.
      Поздрави!

  2. Много, много ти благодаря, Диди! Помислих си, че съм те уплашила с дългото си излияние, и сега се радвам, че не е така.
    Когато имаш време, някъде между грижите за малката мис и ежедневните задължения, ще се радвам да видя нови твои снимки, защото всички са страхотни, и да прочета продължението на романа, защото е изключително увлекателен и дори поучителен, за хора като мен например!
    Целувам те, чао!

    • О, разбира се, че ще кача снимки! Надявам се възможно най-скоро да имам домашен интернет, че вече станаха 5 седмици само на мобилен и затова ми е трудно да качвам, както и да продължим романа с Ройс. Има цяла част, която чака вече с месеци снимка и публикуване, така че се скоро ще е факт. Само още малко търпение и ще съм пак в релси🙂
      Прегръдки и приятна вечер!

Вашият коментар

