Когато бременността ражда… бизнес идеи!

Дойде ред да споделя и първото интервю, което взех за блога на Детска кухня VIP Бебе. Беше ми особено приятно да запозная читателите с Оля от Urban Egg, която определено има какво да разкаже и то по начин, който те кара да четеш на един дъх отговорите й. Сега ви оставям сами да разберете какво се случва Когато бременността ражда… бизнес идеи!
20121009-205353.jpg

Днешната ни героиня във „VIP Мама“ не е просто ексцентрична личност, която няма как да не забележите в тълпата. Тя е и колоритна майка, която бута бебешката количка, карайки ролери и скрива умората от нощната борба с Феята на зъбките зад екстравагантни очила, украсени с… бебешки обувчици!

Нейният невероятен моден стил не само, че не търпи компромиси през месеците на бременността, но и я повежда към ново начинание и запълване на една неособено активна пазарна ниша в България и по света – модерните дрехи за бременни, кърмачки и майки с коремчета. Оля Антонова е доказателство, че бременността и майчинството дават криле на жената и тя е способна да достигне нови висини, както и да разгърне потенциала си не само в попрището на любяща и грижовна, но и на работеща мама. Представям Ви я днес, защото винаги съм вярвала, че българската жена освен деца, ражда и бизнес идеи.

Оля, първата бременност носи много нови положителни емоции, които оставят невероятни спомени. Сподели с нас какво промениха в теб тези специални за всяка жена 9 месеца и вече 8 месеца майчинство?

Първата бременност носи много шок, предизвикателства за душите юнашки и изпитания на предела на човешката физика и – което е по-съдбоносно – психика. Наред с положителните емоции, сълзите по време на рекламите на памперси и безсмъртието, което си осигурихме с мъжа ми, ние станахме най-богатите хора на света.

Първото нещо, което ме удари по челото беше, че всичко, което съм постигнала, преживяла, купила или направила вече нямаше значение. Смешна работа! Всички картинки по стената, одеалца, отиващи си с тапетите и стотици полети до десетки държави се оказаха една бучка захар, пусната в кафето, което бебето донесе с раждането си.

Така ни събуди и ни фрасна през челата, че стояхме и се чудехме колко сме били малки, жалки и елементарни, с егоистичното си single-minded съществуване и големите ни житейски проблеми от рода на „какво да облека“ и „къде е джинът“. Тези 9+8 месеца ме направиха по-зряла, по-земна, по-практична и по-недоспала. Пораснах.

Разкажи ни, какво те подтикна към създаването на нова модна линия за бременни, кърмачки и майки с коремчета, както е описанието на бранда, и как започна твоята бизнес приказка?

Аз изкарах своята бременност до 6-я месец в чужбина. Никой на работа не знаеше и на мен не ми личеше почти до тогава. Но знаех, че ще се прибера и ще започне един социален живот, едно чудо… Излязох в много развитата европейска държава, в която живеех, да си купя екипчета и ансамбълчета за поводи и ежедневие. Всички аутлети, които посетих този ден, ми предложиха бежово, сиво, тъмно синьо и черно. Все модели и цветове, напомнящи ми, че крия бременността си. Нямаше нищо за парти, нищо за самочувствие, нищо за работа. Е, имаше в бутика по 120 евро…

Много се натъжих. Прибрах се с дрехи за не-бременни, over-size и малко винтидж от втората употреба. Имам любима поговорка – „Go to bed with a dream, wake up with a purpose“ (бел.ред. „Легни си с мечта, събуди се с цел“). Така и стана!

На другия ден вече знаех, че както не мога да зашия едно копче, ще ги разбия един ден. От феминизъм, от женска солидарност и от патриотизъм. Аз съм бизнесмен по природа и маркетьор по професия. Не може един топ за бременни да струва повече от 40 лв. от каквото и да е направен! Не може да няма дрехи, които да подчертават индивидуалността на жената, да я карат да се чувства секси, удобно, модерно, шик! Не може да се спекулира с бременността и майчинството и да се ограбват хората за два метра плат!

Прибрах се в България, разгледах пазара, прилоша ми и се обадих на приятел, който вкарва платове от Италия. Пет месеца по-късно продаваме по магазини и интернет, в момента готвя сделки за износ за Бразилия и Ирландия, зареждам магазин в Кипър и Фейсбук страницата ни разцепва с нови фенове всеки ден. Много ми е яко, че се прибрах в България и че сме българска фирма!

Гордея се с българи като теб, които правят промените, повдигат летвата и се стремят да предложат на околните по-добро качество на живот. Какво те вдъхновява и мотивира да продължаваш с начинанието си?

Лаская се като видя бременна с моите дрехи и ми е гот, когато пращам колетче до Америка. Мечтата ми се сбъдна и се чувствам като пионер-патриот, който прави нещо красиво от сърце, без да алчнее, и това прави хората щастливи. Най-хубавите хора при това. Поради търсене на пазара започнахме да правим слингове и скоро вадим колекция за мъже. Защото няма по-красива гледка от татко със слинг и бебчо в него. Намерила съм едни красавци с едни уникални бебета и очаквам фотосесията да стане апетитна.

Убедена съм, че новото ти „бебе“ изисква доста внимание и време. Как се справяш с жонглирането на няколко фронта – собственик на моден бранд и майка на 8-месечен юнак?

Малкият се роди и започна лудото торнадо. Преди да се роди бебчето съм имала цялото свободно време на света и не съм била нито един път навреме за среща. Изведнъж 24 часа на ден ми бяха достатъчни да направя неща, които в Латинска Америка правят за една седмица. Малките хора имат толкова много изисквания и нужди за задоволяване, че съм с едната ръка на помпата, с другата ровя в житото, а с третата говоря по телефона. Отвличам се, но само майките могат да ме разберат. Малкият човек ме направи нестихващо-креативна композиторка и поет на всякакви песни, басни, оди, опери и люлябайчета. С всеки изминал ден ставах все по-голяма машина и се учудвах откъде всичката тази енергия и желание за сгъване и сортиране на дрехи по цветове в 2 часа през нощта. Разбира се, че тайната на моя успех, или да кажа оцеляване, се крие в хормоните. Първата метаморфоза със сигурност тръгна от там, че грижата за новия живот, който според мен постоянно беше в опасност от несъществуващи заплахи, ме направи войник. Всичко ставаше за секунди и работата – домакинска, градинска и майчинска, започна да спори. Оттам мозъкът ми, така изящно забулен от хормонални тайфуни, малко по малко започна да се избистря. Има жени, които никога не са били жертви на така наречения baby brain. Аз бях с перманентна дислексия, която само мъжът ми и сестра ми разбираха. После и те прихванаха. Завивахме се с огледало, хапвахме малко хавлийка, отваряхме телевизора да се проветри и така много, много месеци. В един момент малко, след като приключих с кърменето, хормоните започнаха да ме отпускат и започнах да свързвам адекватни изречения в словоред, позволяващ ми да си хвана такси или да си напазарувам артикули, различни от „онова нещо до салама“. И тогава машината, която правеше по три неща едновременно, започна да мисли по три неща едновременно, и като тръгна една мисъл… още не мога да я спра, само времето ми идва късо. Хората казват „ колкото повече – толкова повече“. Със сигурност е така. Колкото повече натоварваш мозъка си и колкото повече работиш, толкова повече можеш да го натовариш и да свършиш работа. Разбира се с две условия: секс и почивка от бебето. Дори и едното да липсва, започваш да откачаш. За това успехът на една майка е невъзможен без таткото.

Определено такава креативна и организирана мама като теб може да вдъхнови много наши читателки да бъдат смели в интересите си и да ги направят своя професия. Моля те, зарази ни още малко с твоя оптимизъм и енергия!

Аз съм завършила математика и съм работила с финанси цял живот. Все още не мога да зашия едно копче. Щом аз мога да направя успешна модна линия, значи Вие можете да постигнете всичко. Не подценявайте новите идеи, таланти, хобита и увлечения, които новото бебе носи с раждането си. Някъде там – между личния блог, готварското изкуство, рисуването и йогата ще намерите себе си. Едно ново аз, което ще успее във всичко и на всяка цена, защото силата на една майка е несравнима, а магията от новия живот е божествена. Дерзайте, мами, вие ще оправите държавата!

Оставам много впечатлена и истински ентусиазирана след това интервю! Надявам се Оля да е все така мотивирана и вдъхновена в своето бизнес начинание и занапред, да създава все по-красиви дрехи за специалните моменти в живота на жената и да прослави в цял свят бизнес гения, който стои зад българската VIP мама.

;

Снимка: Личен архив (Оля позира със сина си Благо, облечена с един от своите модели)

Вашият коментар

