DiDi-licious във вестник „Всичко за семейството“

20120927-132920.jpg

В края на август месец се случи нещо, което никога, ама никога не съм очаквала, мечтала или пък планирала като опция да се случи някога изобщо – получих предложение за интервю в печатната преса! Журналистката Пепа Йорданова от вестник „Всичко за семейството“ се свърза с мен с идеята си за кулинарния материал и аз, поласкана от поканата и проявения интерес, веднага се съгласих да действаме. Решихме кои рецепти да представим, направих си една бърза авто-фотосесия и изпратих своята история в комплект със снимката. Точно два дни преди да отпътуваме за България.
Резултатът е статията на две страници в броя от 6-ти септември 2012 г. Аз естествено се въоръжих с два екземпляра.🙂 Ей така да има за поколенията. Моята мама също си има един вкъщи и най-вероятно се е похвалила на всички колежки.🙂
За мен това публикуване не е нищо повече от малко шум около блога ми, увеличен трафик към него и разпространение на споделените и изпробвани лично от мен рецепти. В никакъв случай не е някаква повратна точка – няма да ставам публична кулинарка в медиите, не очаквам предложения за платени рекламни карета в блога или пък бизнес оферти.🙂 Всичко продължава по старому.
А сега ви оставям с текста от вестника.

20120927-173920.jpg

Диди разчупва рутината със сладко-солени комбинации

Българката, която от 4 години живее във Великобритания, глези виртуалните си гости с оригинални интернационални специалитети, облагородени от сърцето й

Попадам на блога на Диди случайно, докато търся снимки на моркови. Зачитам се в рецептата за глазирането им с мед и неусетно се потапям в истинско кулинарно вълшебство. Не само заради вкусните ястия, които авторката описва, а най-вече заради пространните й обяснения как е стигнала до идеята за тях. Впечатляват ме красивите думи за „Добре дошли!“, с които авторката посреща посетителите си във виртуалния си дом: „Животът е като сложен пъзел, изискващ твоето 100% внимание към детайлите, към подредбата им, към създаването на нещо красиво. Той е верижна реакция – усмивката води след себе си усмивка, цветното петно носи настроение, вкусната храна задоволява тялото, красивите пейзажи хранят ума“. После откривам обяснението на тези думи – в блога има и секции за изящни и лесни хитринки за украса на дома, артистични снимки на хора и природа и дори началото на роман. Пиша й с молба да ми разкаже подробно за себе си и за кулинарните си приключения. Младата жена откликна веднага и започваме активна кореспонденция по интернет.
„Родена съм във Варна, която е в сърцето ми не само защото там съм се появила на бял свят, а и защото беше пресечната точка, в която едно момиче от морската столица и едно момче от София се запознаха и имаха своята прекрасна лятна любовна история“, обяснява Диди Седмакова. Тя не се поколебава да последва сърцето си дори накрая на света и така преди четири години младото семейство се установило във Великобритания. „Подвизавах се в ролята на домакиня, а от година и четири месеца съм и майка на пълен работен ден – продължава онлайн събеседничката ми. – Няколко месеца след раждането на дъщеричката ми се роди и DiDi-licious – един блог за живота, храната и шарената страна на света. Той е като втора дългоочаквана рожба. Приятели журналисти са ме окуражавали да пиша и преди, и още със стъпването си на английска земя обмислях стартирането му. Но ми беше трудно да преодолея липсата на близки и приятели и мислех, че нямам какво интересно да кажа на света. Сега е различно. Не само имам какво да споделя, но имам и нужда да обърна внимание на жената в мен. Както и да активизирам социалните си контакти с теми, различни от разговори за бебета, кърмене и памперси.“ Майчинството отключва неподозирани интереси в Диди към кулинарията и най-вече сладкишите. Всяка „месечинка“ на малката лейди Мария отбелязвала я с тортичка, я с друга сладка вкуснотийка. Приятелките й поискали да сподели рецептите им. И в края на септември тя казала „Здравей, свят!“ от блога си. „Не исках да създавам поредния кулинарен блог, а да направя нещо по-различно – обяснява идеята си. – Предколедните си емоции отбелязвах с тематични статии всеки ден. Най-странното е, че не съм фен на сладкишите, а в блога ми те се трупаха един след друг. Затова в началото на 2012-а реших да приема ново предизвикателство – в 52 седмици да опиша различни кулинарни ястия. Предизвиквах се да приготвя нещо вкусно, да използвам нови продукти и подправки и да поглезя себе си и любимия с нови ястия. И за да има ред в хаоса на нетърпеливите ми мисли, реших да действам по азбучен ред – от А до Я. Обмислях два пъти да мина през азбуката, но в момента съм поизостанала. Затова ще съм доволна, ако успея да я завърша и веднъж.“ За Диди това бил интересен начин да излезе от рутината и да се впусне в кулинарно приключение. Така постепенно готварската част превзела блога й. „Странното е, че не бих се определила като кулинарка по душа, която усеща най-добрата комбинация от подправки например, за да направи ястието „извънземно“. Абсолютен аматьор съм. Исках просто да разширя кулинарните си способности, да разчупя рутината и да погаля небцето си с нови вкусове“, признава чистосърдечно. Така на трапезата на младото семейство се появили ястия от испанската, мексиканската, руската, италианската, турската и от много други кухни. Диди твърди, че няма предпочитания към никоя от тях, но си признава „леко пристрастие към италианската“. Мексиканското гуакамоле приготвила на английска земя с испанско авокадо, а накрая го излапали български гладници. Идеи черпи от други блогове, от телевизионни кулинарни игри, от единствената си готварска книга и дори само от снимката на някое ястие. Но посяга към всяка утвърдена рецепта като към експеримент. Така традиционната пица със замесено от нея тесто оформя като пачуърк одеяло. „Приготвям тестото предишния ден и го оставям да втасва в хладилника – обяснява една от тайните си блогърката. – Така се пести толкова ценното за всяка съвременна домакиня време. А оформянето на пицата на квадратчета с личица от чушки и абстракции от саламчета и краставички е невероятно забавление.“ Често импровизира и с традиционни рецепти като кексчетата й на клечка. Правят се от готов натрошен кекс, смесен с маслен крем. Оформени като животинки, сърчица и плодове, хапките се забучват на клечка, потапят се в шоколадова или захарна глазура и се украсяват. Чудесни са за парти.
Диди обяснява, че в семейството й здравословната кухня е на почит. Избягва се пърженето и е против използването на много мазнини. Но не се вманиачава и испанската тортиля й е любима, въпреки че картофите за този омлет буквално се варят в олио. „Обичам да смесвам вкусовете, затова и в рецептите ми ще откриете дробчета с меден сос, картофено пюре с пудра захар и любимите ми глазирани моркови. Опитвам се да придам индивидуалност на всяка рецепта, да я променя и доближа до себе си и да я добавя към колекцията „изпробвано и подобрено“, споделя ентусиастката. Мъжът до нея оценява експериментите на нежната си половинка, но често моли да не му казва съставките на поредното вкусно ястие. Защото има опасност да не го дояде. Според Диди човек първо се храни с очите си. Това научила от майка си, която имала нелеката задача да я отгледа, въпреки злоядия й характер. „Още по-сложно е, когато трябва да поднеса ястието си на виртуалния консуматор в интернет – обяснява притесненията си тя. – Уча се в движение и смятам, без да звучи самохвално, че снимките ми стават по-добри. Продължавам смело напред и ви каня да споделите и вие виртуалната ми трапеза в DiDi-licious.“
Специално за читателите на „Всичко за семейството“ Диди с удоволствие сподели три от любимите си рецепти.

Тук следват рецептите, които можете да видите като натиснете всяко от заглавията:

Въздушна салата20120927-211748.jpg

Пиле с портокал20120927-211851.jpg

Торта за рожденици20120927-211944.jpg

Дано не сте се отегчили! Край.
🙂

2 thoughts on “DiDi-licious във вестник „Всичко за семейството“

Вашият коментар

