Рибен пай / Fish Pie

Моето азбучно кулинарно предизвикателство: Р (23/52) 

Учудващо, но факт – аз не съм вманиачен любител на морските деликатеси. Учудващо е, защото съм от Варна и се очаква, че по условие ги обичам. Да, но не. Хапвам риба и всичко останало не ме вълнува. Затова този рибен пай е наистина рибен. Според оригиналната рецепта може да се добавят миди, скариди и каквито други морски обитатели са ви по вкуса. Аз стриктно допуснах само рибоци и то бели рибоци. Затова и трудно ще различите плънката на пая, но да знаете – рибата е там! За първи път приготвях и опитвах рибен пай. Все пак нали това е идеята на това азбучно предизвикателство – да се сблъскам с нови вкусове. Ако и вие досега не сте опитвали, дайте шанс на този пай. Може пък да се окаже новото ви най-обичано ястие. Знае ли човек къде се крие щастието му. 🙂

Нямах муза за аранжировката, така че ще ме извините (надявам се).

 Продукти

400 г бяла риба

150 ф масло

1 глава лук

3 с.л. брашно

5 с.л. заквасена сметана

5-6 средно големи картофа

магданоз

копър

кашкавал за поръсване

Приготовление

Рибата (и морските дарове евентуално) се сваряват в подсолена вода заедно с нарязания на дребно лук.

Отделно се сваряват картофите (аз ги варя обелени в подсолена вода) и се намачкват като за пюре, докато са още топли.

Запържва се маслото и постепенно се добавя брашното, като непрекъснато се бърка, докато не покафенее леко.

Към него се добавя малко от рибния бульон, след това сметаната, магданоза и копъра.

В леко омазнения съд, в който ще се пече пая (при мен е малка правоъгълна тавичка с размери 28см*22см), се изсипва първо сосът.

Отгоре се нарежда рибата (и морските дарове).

Покрива се с картофите.

Пече се на предварително загрята фурна на 200 градуса, докато картофите се запекат леко.

След това добавяте настъргания кашкавал и запичате още няколко минути до златист загар.

Консумира се топло и с чаша вино в ръка.

Наздраве!

 

5 thoughts on “Рибен пай / Fish Pie

Вашият коментар

