Табата и аз

Случи се! Чудо на чудесата, невероятност от най-големите невероятности… В Англия е лято! И докато в България се оплакват от студ, дъжд и неприятно време, то аз правя тен на потник и много се гордея с това. Все пак не трябва да съм бяла като сирене, когато след по-малко от месец стъпя на българска земя. Но стига с тези предисловия. Днес ще ви запозная с Мистър Табата и неговия бърз и ефикасен метод за пълна промяна на личността – физически и духовно.

За да е усмихнат човек, да има самочувствие и да е с гордо вдигната глава, са нужни няколко неща – да открие себе си и това, което го прави щастлив. Но хората казват „Здрав дух в здраво тяло“ и вярвайте ми изобщо не са празни приказки. Поне за мен се отнася на 220%. Въпреки екстремно излишните килограми, които си влача още от бременността, досега трудно намирах стимул да започна да тренирам редовно както преди. Дори разглеждането на стари снимки от „дебелия“ ми период преди забременяването не ми съдействаше в борбата с килограмите, а само въздишах и се чудех на глупостта си и тогавашните мисли, че съм дебела. Суета, суета…

Но ето, че се показа слънцето, захвърлих дебелите дрехи, дългите ръкави и се показаха едни приятни понички вместо ръце. Замених дънките с пола и се зачудих дали някога ще имам солети вместо дебели дънери за крака. И реших, че е време. Претеглих се, премерих обиколките и дадох старт на проект Пълна Промяна 2012. Имам 25 дни да променя самочувствието си и външния си вид.

Днес беше ден втори от опитите за тонизиране на мускулите. Разбира се след вчерашната тренировка едвам движа, но няма да дам и ден почивка на тези мързелували почти две години мускули. За най-бърз и ефективен начин за стягане на мускулатурата и топене на килограмите и всичко това без да се отдалечавате от всекидневната препоръчвам Tabata Protocol.

За този вълшебен метод трябва да благодарим на д-р Изуми Табата, който през 1996 година публикува за първи път своето проучване сред спортуващи атлети. Той доказва, че чрез кратки, но високоинтензивни тренировки, по-малко дни в седмицата, се постига по-добър ефект. Неговата тренировка в рамките на 4 минути води до по-голямо увеличаване на аеробния и анаеробния капацитет, както и до по-голямо изгаряне на калории и мазнини, което е нашата заветна цел! Така вместо да прекарате един час в дейности като бягане, велоаргометър или кростренажор, може да направите максимално физическо усилие в рамките на 4 минути и да се радвате на прекрасни резултати. Тайната се крие в интервалите.  Тренировката е разделена на 8 интервала от 20 секунди, редуващи се с 10 секунди почивка. В 20-те секунди трябва да дадете всичко от себе си, да се стараете да направите максимално повторения, за да ви е чиста съвестта. Не си мислете, че като тренирате толкова малко секунди няма да се изморите. Не само ще се изморите, а ще пуфтите и ще се молите да свърши и осмия интервал. 🙂

За да ви запаля още повече, ще ви дам наготово и един Tabata timer. Да си го ползвате със здраве! 🙂

В рамките на 20 минути може да направите една чудесна тренировка с 5 упражнения. Сега ще споделя и моите любими мъчения, с които се поизпотих тези дни. Естествено не забравяйте да загреете преди това. И понеже скоро не бях практикувала никаква физическа дейност освен бутане на бебешка количка по хълм, реших да стресирам организма си стъпка по стъпка. Разделих 4-те минути вместо за едно упражнение за 2, по 4 интервала на всяко.

High Knees. Може да си пляскате с длани колената, ей така за стимул. 🙂

Knee Tuck. Освен показаните във видеото, може да се правят и кръстосани – дясно коляно към лява ръка и обратното.

Squat Jump. След няколко интервала става труууудно. Но не се предавайте!

Sumo Squats. Аз обичам да ми е трудно и към това упражнение добавям и странично вдигане на крака със свито коляно като на второто видео.

Prisoner Squats. А за да е по-интересно, добавете преден или страничен кик (второто видео) 😉

Mountain Climber. Изкачването на планини не е леко и сега ще се уверите в това. Ако все още имате сили след предишните упражнения, напълно ще се изцедите с това. Има и по-лек вариант като за начинаещи (второто видео).

Но най-изморителното и трудно за мен е това. Едвам издържам! Краката ми се разтреперват яко! Разбира се има и по-лесен вариант (второ видео).

И след като сте приключили с кардио тренировката и едвам дишате, дайте си малко почивка. Ама малка. Защото следват коремни преси. Тук направо ще ви препоръчам тази комбинация като начало.

Да не забравите и ръцете! Малко лицеви опори да стегнете бицепсите и после трицепсите са на ред.

Време е да отдъхнете. Забавете темпото и хубаво се „изстудете“ с това видео.

Това е от мен, тези дни ще ви потормозя с още упражнения и стимулиращи лекции. 🙂

подпис Диди

6 thoughts on “Табата и аз

  1. Успех ти пожелавам в начинанието, ти си упорита и можеш, аз свалих три килограма за три месеца и нямам време или по-скоро воля за повече. 🙂

  2. 🙂 Диди, Диди…. Ще вземеш да ме „запалиш“ да взема да раздвижа телеса в опит да заслабнат.
    Представям си на този ритъм http://www.youtube.com/watch?v=j5_kJHCTKd8 колко бих могла да дам от себе си в рамките на 20 секунди.
    Така или иначе по цял ден слушам музика, може да се опитам да я допълня с „танци“ под формата на физически упражнения 🙂

    • Хаха Таня, Таня! Ако почнеш с тези танци, бързо музиката ще бъде фон, който не се чува от пуфтенето :-))) Хайде, почвай с мен и ще обсъждаме кой колко и как!

      • Диди, музиката няма как да стане фон, че е труднопоносимо силна в слушалките 🙂
        Ще ти пиша в скайпа да уточним метода, че нещо не го разбрах съвсем… Иначе съм навита под определения музикален съпровод да се пробвам 🙂

  3. Диди, наистина се учудих и аз от това английско лято. Една приятелка публикува във фейса снимки, летни, красиви, слънчеви… Тук дано дойде скоро, нещо позакъснява ми се струва. Аплодирам те за амбицията, аз така и не започнах с тези неща.

Вашият коментар

