Мини соленки

Моето азбучно кулинарно предизвикателство: М (19/52) 

 Загубих се виртуално. Пролетта ме сграбчи за яката на тренча и настояваше да се наслаждавам на свежите й окраски и на новите песни на птичките, да събирам топлината на слънцето и да се радвам на нищоправенето. Не ми разрешаваше да се задържам пред компютъра, дори беше толкова категорична в тази забрана, че компютърът ми се съюзи с нея и ме предаде – ни ток, ни стон… Голяма мъка е това! Явно подсъзнателно съм усещала на къде отиват нещата и точно предния ден качих всички снимки от лаптопа си на външния хард като резервен вариант. Лошата серия не спря до тук – имаше бебешки неразположения, които накараха косите ми да побелеят още по-бързо, а после депресивни настроения, защото пък пролетта реши, че й е писнало да играе „доброто ченге“ и ни наказа с дъжд, вятър и студ (дори и един снежен ден!). Но няма да се даваме, нали? Трябва напук на всичко лошо да сложим усмивка и да започнем… да готвим.🙂

Реших да се поглезя с едни соленки и като втори опит за такива, бях твърдо убедена, че искам рецепта с точен грамаж на брашното, защото онова „брашно колкото поеме“ малко като че ли не ми се отдава. И такааааа…. избрах рецепта, измерих си последното брашно и беше абсолютно точно за рецептата и щрак – в последния момент си промених решението и започнах по друга рецепта. И какво да видят моите очи – „брашно колкото поеме“! Ами сега! Имах само 300 г брашно! Вече почти си представях как чукам на вратата на съседката и се извинявам, все пак след 8 ч вечерта ми се струваше абсолютно невъзпитано. Сетих се, че имам още един пакет брашно с набухвател – ето го спасението! Радостта ми трая малко, количеството брашно беше още по-малко. Нееее, не може да е истина! Черната серия продължава дори и в кухнята! Реших, че ще действам, пък каквото стане. Е, нямаше как да се разточи тестото, защото лепнеше жестоко, но аз открих решение. Разстилах го на ръка директно върху хартия за печене, изрязвах фигурките там и директно пъхах във фурната. Да ви кажа по-вкусни, леки и едновременно с това хрупкави соленки не бях яла! Така че го пишем тотален успех.🙂 Ето и оригиналната рецепта на соленките.

Продукти

2 яйца

1 ч.ч. кисело мляко

1/2 ч.ч. олио

1 ч.л. сол

1 ч.л. сода

брашно

ким/риган

Начин на приготвяне

Разбийте едното яйце с олиото и солта в подходяща купа.

След това добавете киселото мляко, смесено със содата, и колкото е необходимо брашно за меко тесто. Тук добавих и риган.

Разточете го на голяма кора с дебелина около 5-6 мм. Може директно върху хартия за печене, а ако е лепкаво тестото го разстилете с пръсти.

 Може да нарежете на пръчици с дължина 7-8 см и дебелина около 1 см или да направите каквито желаете форми. Аз използвах мини квадрат, кръг и сърце.

Намажете ги с останалото разбито яйце и ги наръсете с ким (по желание).

Изпечете ги в умерена фурна, докато се зачервят.

Приятно консумиране!

One thought on “Мини соленки

  1. Диди, чудесни са станали, въпреки всичко!🙂 Ще си запиша рецептата, че и аз ги обичам домашните соленки! Весели празници!

Вашият коментар

