Гуакамоле / Guacamole

Моето азбучно кулинарно предизвикателство: Г (5/52) / My Food Challenge 5/52

Представям ви едно мексиканско ястие, приготвено с испанско авокадо на английска земя и консумирано от български гладници.

Срещнах няколко рецепти за гуакамоле – с люта чушка/ без люта чушка, с домати/без домати, с чесън/без чесън, намачкано, пасирано… Вариации всякакви. Едно обаче беше сигурно – има авокадо. Точно такова се мъдреше в хладилника и чакаше да бъде осмислено съществуването му като стане част от нещо пикантно. А какво по-хубаво за мен от това да намериш нещо с авокадо, пък и името на ястието да е с буквата Г?! Съдбата ми се усмихна, намигна и ми хвърли ръкавицата за това предизвикателство. Точно затова взех решение да ви представя няколко рецепти с буквата „Г“ тази седмица.

Това мексиканско кьополу (ей така си го наричах през цялото време, непонятно защо) се консумира с тортиля чипс или тънки препечени филийки. Аз се спрях на филийките, ама прилично дебели. Вкусно и леко, защото моят вариант е нелют, но пък лично на мен лукът ми идва малко в повече и затова не съм убедена, че ще повторя отново. Поне не в близкото бъдеще.

Ето и рецептата за любопитните. Количеството не е голямо, точно като за първи опит. (намиг)

Продукти

1 авокадо, средно голямо

1 домат, по-малък

1/4 глава червен лук

магданоз

зехтин

лимонов сок

сол

Приготовление

Обелете авокадото и намачкайте с вилица добре.

Нарежете лука на много дребно и го добавете към авокадото.

Нарежете само външната част на домата – без сърцевината, за да не се разводни – на тънки парченца и прибавете.

Подправете с магданоз, лимонов сок, зехтин и сол на вкус – разбъркайте добре.

Сервира се с тортиля чипс, крекъри или препечени тънки филийки.

Да ви е вкусно!

подпис Диди

8 thoughts on “Гуакамоле / Guacamole

  1. Оууу, обожавам гуакамоле!!! Така ми се дояде, че две не виждам! Супер лесна рецепта, изглежда върховно, ама къде ме прати сега да търся авокадо в Сопот?😀😀

  2. Авокадото е в хладилника,няма нужда да търся и всичко друго е под ръка,супер си Диди,непремено ще пробвам,за втори път ме съблазняваш днес!

Вашият коментар

