Мързелива лазаня с макарони / Lazy Lasagna with macaroni

Много обичам италианската кухня! Може би в предишен живот съм била някоя пищна италианка, която е мятала пици във въздуха и е готвила паста за закуска, обед и вечеря. Споделям с вас тази рецепта, за да си оближете пръстите точно като мен снощи.

Необходими продукти:

500 г макарони

100 г масло

100 г кашкавал и/или сирене

2 средно големи яйца

500 мл прясно мляко

2 с.л. брашно

гъби

чушки

шунка

колбас (кренвирши)

олио

сол

черен пипер

Количествата ще ги прецените в зависимост колко месце и зеленчуци ви се хапва. Тук е моментът да добавя, че може да сложите каквото решите и крайният резултат пак ще е впечатляващ.

Приготовления:

В подсолена вода сварете макароните. Отцедете ги и докато са топли разбъркайте с половината от настъргания кашкавал. Междувременно пригответе гъбите, чушката, шунката и колбаса – нарежете на ситно и задушете в 50 г масло. Добавете малко от кашкавала и/или сирене. Когато се разтопят добре, махнете от котлона. Аз лично сложих два вида кашкавал последния път и беше страхотно. В останалото 50 г масло и малко олио запържете брашното, после добавете прясното мляко бавно и внимателно. Аз тук почти винаги не успявам да го направя както трябва и замазвам положението като минавам сместта през цедка. Моля дайте ми съвет как да ми се получи от раз! Принципно може да сложите и само мляко и яйца, без брашно и допълнителни нерви. Към затопленото мляко добавете двете разбити яйца. Може да подправите със сол и черен пипер. В намазнена тава сложете пласт макарони, пласт колбасено-зеленчукова смес, отново макарони и залейте с приготвения сос. Ако харесвате творческия хаос, може да разбъркате всичко добре, както правя аз обикновено. Запечете за около 10 минути, поръсете с кашкавал и върнете макароните по италиански във фурната, докато кашкавалът се запече леко.

Да ви е сладко!

Може да разгледате още:

Пържоли в сладко-кисел сос
Спагети с щипка артистизъм
6 thoughts on “Мързелива лазаня с макарони / Lazy Lasagna with macaroni

  1. Аз на това му казвам „Мързелива лазаня“!За соса да не става на бучки или се запържва брашното в повече мазнина,в случая масло и се добавя млякото постепенно или разреждаш брашното в течност като нишесте и добавяш към врящо мляко и накрая маслото и поправките!Сос бешамел,нали?

  2. Страхотна рецепта, ще я пробвам 🙂 Аз също правя подобни мързеливи лазани – макарони със сос Болонезе и запичам, или със риба тон, царевица, сос бешамел като твоя. За соса – аз го правя по втория начин както Натали е написала по-горе: разреждам брашното в студена/хладка вода и добавям към млякото, няма бучки 🙂

    • Ама прави сте! Направо трябва да сменя заглавието! А пък за соса нямам думи как тъпо и упорито досега се опитвах да го направя по този начин!

  3. Ще ги пробвам и аз 🙂
    А за соса – аз размивам брашното с прясното мляко направо, добавям маслото и бъркам – не се запържва, но става гладък соса и пак е вкусен :)))

  4. Ето какво ще направя довечера ! Аз също не запържвам маслото, а най-напред сварявам млякото с брашното и накрая маслото! Перфектен става, а и е по-здравословно 🙂

Вашият коментар

